sama kaki

Thursday, 15 December 2011

majlis pengijazahan sanad | masjid soleh al jaafari

Assalamualaikum
mood : sharing the precious moments

*ruang solat wanita tingkat atas masjid soleh al jaafari . lawa design lobang2 tu*














Majlis pengijazahan sanad kitab yang ditulis oleh Sheikh Soleh Al Jaafari dari cucunda Sheikh Soleh yakni Sheikh Abdul Ghani . Tajuk kitab susah nak sebut plus tak reti tulis . -.-'' Yang penting , kitab ini berkisar mengenai rahsia dan kelebihan kalimah tauhid . Sheikh Asyraf , imam 3 Masjid al Azhar mengajar kitab ni di Rumah N9 Kaherah seminggu sekali . *tapi aku selalu pasang telinga kat bilik je tak turun musolla . ishk3.

ok. ni baru sikit membebel .

Seronok join majlis ni sebab :

1. Naik tramco free . warna putih macam bas mini kalau kat Malaysia . errrr perlu bagi tau ke?

2. Jalan jalan sekitar Cairo usha2 pemandangan malam tapi setakat Hayyu Sabi' - Abbasiyah je la . *padahal hari2 pegi kuliah sama jerrr*

3. New experience , majlis dengan ulama' dikelilingi orang arab . Kalau kat Malaysia join majlis yang Yayasan Sofa buat jelah . >.<

4. Makan free . huhu . Teringat Auni kata makanan paling best dalam dunia ialah makanan free . cehh .

5. Dapat jumpa sseorg yg aku tak sangka jumpa kat Mesir ni . ohohoho . rahsia lerrr . *lari tajuk*

yeah . kalau aku tak ambil gambar dengan gang macam tu bukan aku . heee



senget? abaikan .tak best kalau tak suap . just demo ok . peace ^,^V

Sini makan dalam mangkuk besar dengan sudu . kat Malaysia pakai dulang sudaaa . 

 Nasi Arab . Alhamdulilah bukan senang nak dapat makan lauk daging . *kat sini daging mahal *

Lepas makan nasi Arab minum syai (teh) plak .

teruja jumpa budak kecik . ehehehe .




pelajar N9 bergambar dengan sheikh sebelum balik . usha dari tingkat atas . p/s :  chandeliar tu lawa kan?

haruslah posing sebagai kenangan sebelum balik . tiada dalam gambar : Aku  . sobs .

Last but not least . Ikhlaskan niat , teguhkan matlamat . Kejayaan tak akan datang bergolek . Keep fighting , Syuhada !
 




No comments:

Post a Comment